Stacja kontroli pojazdow, Warsztat, Instalacja gazowa, Wulkanizacja, Bemowo, Warszawa, Diagnostyka komputerowa,LPG, Serwis, Mechanika, Elektryka,Autogaz, Auto na gaz, POLGAS!
Stacja Kontroli Pojazdow
Inne
Odwiedziny gości
Dziś:196
Wczoraj:298
W tym tygodniu:2,278
W tym miesiącu:4,999
W tym roku:79,044
Wszystkich:270,049
Rajdy

Związki firmy Polgas ze sportem samochodowym zaczęły się w roku 1999. Jak to zwykle bywa, całkowicie przypadkiem do naszej firmy zgłosił się młody zawodnik - Adam Samulak, startujący w rajdach amatorskich w Pucharze Automobilklubów i Klubów Polski. Zainteresowały naszą Kliknij, żeby zobaczyć powiększeniefirmę dwa fakty. Po pierwsze chęć startów na paliwie gazowym i reprezentowanie w gronie samochodów sportowych pojazdu eksploatowanego na teoretycznie słabszym paliwie, a po drugie - to, że startował samochodem Daewoo Lanos, jeszcze mało wtedy rozpowszechnionym na naszych drogach, ale jednak "rodzimej" produkcji...

Firma, nie mając jeszcze dokładnego rozeznania w środowisku rajdowym, zaproponowała współpracę sponsoringową temu zawodnikowi - współpracę mającą zaowocować zdobyciem punktów do licencji I R (uprawniającej do startów w Mistrzostwach Polski) i rozpropagowaniem samochodów zasilanych gazem na tym dość trudnym i wymagającym polu.

Kliknij, żeby zobaczyć powiększeniePrzeróbki samochodu przygotowanego już do rajdów podjął się dział techniczny firmy Polgas. Wymagało to oczywiście innego podejścia do montażu instalacji gazowej niż w zwykłym "cywilnym" samochodzie. Po spełnieniu różnych dodatkowych warunków (montaż zbiornika w przestrzeni klatki bezpieczeństwa, zastosowanie specjalnego mieszalnika zwiększającego moc samochodu (ale także apetyt na paliwo), oraz zastosowaniu nowychustawień w sterowniku benzynowym programowanym z komputera serwisowego Daewoo (będącego na wyposażeniu auta serwisowego) przystąpiliśmy do prób trakcyjnych, które wypadły całkiem pomyślnie. Samochód przyspieszał lepiej niż na benzynie, a zastosowanie dodatkowego obciążenia z tyłu pojazdu nie pogorszyło znacznie warunków trakcyjnych w ciasnych i szybkich zakrętach. Tak przygotowane autko wyruszyło na Kliknij, żeby zobaczyć powiększeniepierwszą próbę generalną - Rajd o Puchar Lata Automobilklubu Polskiego. Pierwszy start i od razu pierwszy sukces. Załoga Adam Samulak i Michał Karczewski zajmuje pierwsze miejsce w swojej klasie (klasa 3 samochody do 1600 cm3) oraz bardzo dobre miejsce w "generalce" wyprzedzając "prawdziwe rajdowe maszyny", mające pod swoimi maskami silniki przekraczające 200 KM (takie jak Subaru Impreza Sti). Następne starty zakończone miejscami na "pudle" zdopingowały naszą firmę do zainwestowania w silnik dodatkowych funduszy - tak, aby Lanos był w stanie rywalizować z każdym samochodem w nadchodzącym sezonie 2000.
Sezon 2000 roku Kliknij, żeby zobaczyć powiększeniepotraktowaliśmy już całkiem poważnie. Załoga zmieniła się i na fotelu pilota usiadł Marek Gabryś, jeden z naszych techników, który w poprzednim sezonie był szefem serwisu. Zaowocowało to dodatkowymi informacjami z wnętrza pojazdu, które były niezmiernie potrzebne w poprawieniu własności jezdnych rajdówki. Załoga zgrała się doskonale i każdy rajd był zakończony miejscem na pudle. Auto było także prezentowane na Targach Poznańskich (wraz z filmami z rajdów) jako ciekawostka i pokazanie możliwości naszej firmy wraz z Lanosami, przedstawianymi jako zapowiedź zbliżającego się pucharu Lanosa w Rajdowych Mistrzostwach Polski. Nie wiedzieliśmy jeszcze wtedy, że ten puchar będzie naszym kolejnym wyzwaniem sportowym.
Na targach mieliśmy także kilka spotkań z Maciejem Wisławskim (vice mistrzem europy i wielokrotnym mistrzem Polski w rajdach samochodowych, pilotem Krzysztofa Hołowczyca), który bardzo zainteresował się "rajdówką na gaz". Wielogodzinne rozmowy zaowocowały zaproszeniem nas na rajd, organizowany przez Wiślaka. Tam w roli gości nie zachowaliśmy się zbyt "elegancko" - zajmując 2 miejsce i wzbudzając szczery Kliknij, żeby zobaczyć powiększeniepodziw wśród widzów i zaproszonych gości (którzy notabene nie bardzo wierzyli, widząc nas na starcie tej imprezy, że moglibyśmy rywalizować z kimkolwiek, nie mówiąc już o jakimś "pucharowym" miejscu).
Sezon 2000 - załoga Adam Samulak, Marek Gabryś i ich Lanosik (pieszczotliwie nazywany przez konkurencję "zapalniczką") zakończyli zdobyciem 6 pucharów i wicemistrzostwa okręgu Warszawskiego oraz zdobyciem punktów do licencji uprawniającej nas do startów w Mistrzostwach Polski. Z wielkimi nadziejami mieliśmy przystąpić do sezonu 2001, w którym planowaliśmy starty w pucharze PZM-otu (II liga mistrzostw Polski). Jednak rok 2001 przywitał nas niemiłą informacją - dokładnie w Sylwestra nasza "zapalniczka" została skradziona. Ten fakt zmusił nas do rezygnacji z dalszych startów.

Ponieważ jednak życie nie znosi próżni, chcieliśmy kontynuować nasze doświadczenia z samochodami rajdowymi - choćby po to, aby rozwijać naszą wiedzę i doświadczenie w zasilaniu jednostek napędowych, potrzebne nam do podnoszenia kwalifikacji warsztatu.
Naszym następnym wyzwaniem były Rajdowe Mistrzostwa Polski. Tam nawiązaliśmy współpracę z już utytułowanym zawodnikiem Andrzejem Spławą-Neymanem. Sezon 2000 zakończył on zdobyciem Pucharu Lanosa, choć wystartował w połowie sezonu. Pełen cykl pucharowy sezonu 2001 miał dać nam doświadczenia, owocujące w naszej pracy na co dzień. Ponieważ w cyklu mistrzostw Polski nie dopuszczone jest stosowanie innego paliwa niż benzyna, instalację doświadczalną zamontowaliśmy w samochodzie treningowym, służącym do opisu trasy odcinków specjalnych i treningu.Podjęliśmy się też sponsoringu i zapewnienia serwisu samochodu rajdowego w pełnym cyklu mistrzostw Polski. Zaangażowanie to zaowocowało wygraniem (poza rajdem Elmotu i nieszczęśliwym uszkodzeniu koła) wszystkich eliminacji rajdowego pucharu Lanosa i zdobyciem po raz drugi tytułu rajdowego mistrza Polski. Wydatnie do tego przyczyniło się neutralne w stosunku od benzyny zachowanie się auta treningowego, pracującego na gazie podczas testów i opisów odcinków specjalnych.

Owocna współpraca była kontynuowana w sezonie 2002. To już sezon, w którym przenieśliśmy się do rajdowego pucharu peugeota.

Zdjęcia pochodzą z rajdowego pucharu Peugeota.